Saçın Hızlı Uzaması İçin Öneriler

Kadınların en büyük şikâyetlerinden biri saçların geç uzaması. Ya da tam uzamışken uçlardaki saç kırıkları yüzünden onları kestirmek zorunda kalmalarıdır. Doğrusunu söylemek gerekirse kendi saçınızın doğal yollarla bugünden yarına uzatmak mümkün değildir. Bu bakım gerektiren bir uzunca bir süreci içine alır.

Eğer özel bir gün için acil bir çözüm arıyorsanız çıt çıtlar, saç kaynakları ve at kuyrukları 1 gecelik olarak işinizi görecektir.

Saçlarınız zayıf ve birçok defa ona zarar veren işlem görmüşse uzaması zor olacaktır. Saçlar yılda 15 – 16 cm. kadar uzar. Ayrıca yaz aylarında saçların uzaması kış aylarına oranla daha fazladır. Saçların sağlıklı bir şekilde uzaması için 8 – 10 haftada bir uçlarından kestirmek iyi olacaktır.

Saçın Geç Uzamasının Nedenleri

Saçın geç uzamasının nedenleri şunlardır:

  • Saçın boya, röfle gibi kimyasallar ve fön, düzleştirici gibi aletlere çok fazla maruz kalması onun yıpranmasına neden olur. Bu yıpranma da kendi kendine geçecek bir şey değildir. Mutlaka saç kesimi ve bakımı yapılmalıdır.
  • Saçın uzaması için dışarıdan bakım yapıldığı gibi içeriden de bakım yapılmalıdır. Yetersiz ve dengesiz beslenme alışkanlıkları saçların uzamasını da etkiler. Bu sebeple iyi beslenerek saçları içerden güçlendirmek gerekmektedir.
  • Çok stresli bir yaşamınız varsa bu saçların büyüme hızını etkilemekle kalmayıp onların dökülmesine de neden olacaktır. Stresle başa çıkmak için meditasyon, yoga yada hoşunuza giden ve sizi rahatlatan spor dallarına yönelin.
  • Yetersiz uyumak saçların geç uzamasına neden olur. günde 7 – 8 saat uyumak gerekir.

Saçların Hızlı Uzamasına Yardımcı Olacak Yiyecekler ve Vitamin Takviyesi

Saçların büyük bölümü proteinlerden oluşur. Bu sebeple saçların hızlı uzaması için dengeli beslenme alışkanlıkları edinmek, sağlıklı protein kaynakları ile beslenmek ve A, B, C, E ve K vitaminleri açısından zengin olan yiyecekleri tercih etmek gerekmektedir.

Et, yumurta, peynir ve fındık yüksek protein kaynağı besinlerdir. Diğer bir protein kaynağı olan balık da yağ asitleri ve doğal yağlar açısından oldukça zengin ve faydalı bir besindir.

A Vitamini – Havuç, tatlı patates, kabak, brokoli, kavun ve kayısı.

B Vitamini – Yeşil sebzeler, fasulye, ay çiçeği çekirdeği, fındık ve bezelye.

C Vitamini – Portakal, mandalina gibi turunçgiller, kivi, maydanoz.

E Vitamini – Avokado, pirinç kepeği, fındık, koyu yeşil sebzeler, baklagiller ve tahıllar.

K Vitamini – Deniz ürünleri, süt ürünleri, incir, kuşkonmaz, brokoli, marul, Brüksel lahanası, lahana, koyu yeşil yapraklı sebzeler, yulaf, soya, buğday, yoğurt, yumurta sarısı ve ciğer.

Saçların Uzaması İçin Öneriler

  • Sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmek. Sigara, alkol ve kafeinli içeceklerden uzak durmak.
  • Yeterli ve düzenli uyumak. Stresten uzak durmak.
  • Kaliteli fırça ve taraklar kullanmak. Saçları düzenli olarak taramak.
  • Saçlara düzenli olarak bakım yapmak.
  • Saç düzleştirici, saç kurutucu aletlerin kullanımını kısıtlayın.
  • Saç köklerinize saçınıza uygun yağlarla haftada bir masaj yapın.
  • Tuzlu ve klorlu sudan saçlarınızı koruyun. Denize ya da havuza girmeden önce saçlarınıza bone takın yada normal su ile saçlarınızı ıslatın.
  • Saçlarınız ıslakken daha kırılgan olacağından ıslak saçlarınızı taramayın.

 

Saçın Hızlı Uzaması İçin Öneriler” üzerine 1 düşünce

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>