Tırnaklar Neden Sararır?

Tırnaklar Neden Sararır?

Bakımlı ve hoş tırnaklar bir kadının güzelliğinin tamamlayıcısıdır. Bazen uzun süre tırnaklarda kalan ojenin çıkartılmasından sonra çirkin sarı bir renk ortaya çıkar. Peki, tırnaklardaki sarı lekelere sebep olan şeyler nelerdir?

1. Ojenin rengi tırnakların sararmasına sebep olabilir.

Koyu renkli ojeler tırnakların sararmasında büyük bir etkiye sahiptir. Ojelere koyu rengi vermek için kullanılan kimyasal maddeler farklı ciltlerde farklı reaksiyonlara sebep olabilmektedir. Bu sebeple koyu renkli ojeler mümkün olduğunca kullanılmamalı ya da ojenin altına besleyici bir tırnak cilası uygulanmalıdır.

2. Ojelerin içinde bulunan formaldehit (formaldehyde) maddesi tırnakların sararmasına neden olabilir.

Genellikle bütün ojelerin içinde formaldehit adlı kimyasal madde tırnaklarda bulunan keratin proteinine etki eder ve tırnakların sararmasına neden olabilir.

3. Sigara içmek tırnakların sararmasına neden olabilir.

Birçok ciddi rahatsızlığa sebep olan sigara içeriğindeki nikotin ile tırnaklarda sarı lekeler olaşmasına sebep olabilir. Hem vücut sağlığı hem de güzelliği açısından sigarayı bırakmak uygun bir davranış olacaktır.

4. Enfeksiyon tırnakların sararmasına sebep olabilir.

Sarı tırnak sendromu olarak da bilinen tırnak enfeksiyonu tırnakların sararmasına ve kalınlaşmasına sebep olmaktadır.

Tırnak Sararmasına Karşı Neler Çözümler Nelerdir?

  • Koyu renkli ojeler kullanılırken altına koruyucu nitelikte bir cila sürülmelidir.
  • Oje satın almadan önce içeriğine dikkat edilmeli ve formaldehit içerikli olanlar kullanılmamalıdır.
  • Eğer mümkünse belirli aralıklarla oje kullanmayarak tırnaklar dinlendirilmelidir.
  • Tırnaklarda oje kullanmadan da bir sarılık gözleniyorsa, enfeksiyon rahatsızlığı olabileceği göz önünde bulundurulup uzman bir doktora başvurulmalıdır.

Tırnaklar Neden Sararır?” üzerine 28 düşünce

  1. Geri izleme: sarı tırnaklı

  2. kızlar ucuz oje kullanmayın ve sürekli oje kullanmayın. çözüm bu kadar basit. eğer oje kullanmıyorsanız tırnaklarınızın sararmasına neden olan bir hastalık olabilir. doktora görünmenizde yarar var o zman.

  3. Geri izleme: ebruli_m77

  4. Mantar hastalığı falan olabilir. Eğer çok belirgin bir sarılk varsa ve uzun süredir devam ediyorsa hekime başvurup sorunun nedenini bulmak ve çözüme kavuşturmak gerekir.

  5. Geri izleme: Namlı

  6. Geri izleme: Mersinli

  7. Tırnaklarım sararmadı ama kenarları siyahlaştı ve sanki morardı gibi. Kaplıca suyuna girip çıktıktan sonra böyle oldu diye düşündüm. Acaba alakası var mıdır?

  8. Ayak baş parmağım tamamen sapsarı dibi yarıldı köşesi morardı çok kötü arada sırada sızlıyor ne önerirsiniz ?

    Bu arada kesinlikle ojeden oluyor %100 eminm koyu renkli ojlereden oluyor

  9. Tuğba kendinde söylüyorsun çok oje sürüyorum diye. Arada bir nefes aldır tırnaklarına. Oje sürme, kes. Dinlensin tırnaklar 1 – 2 hafta falan. Eğer geçmiyorsa, herhangi bir rahatsızlığın belirtisi olabileceğinden süphe ederek doktora başvurmalısın.

    Sağlıklı günler dilerim cnm.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>